Ny kampagne skal få flere til at opleve Fjordlandet

Ny kampagne skal få flere til at opleve Fjordlandet

FJORDLANDET: Fjordlandet er med i en stor landsdækkende kampagne, som skal få flere danskere til at holde ferie i Danmark og lægge deres feriebudget herhjemme. Under overskriften ”Meget mere end bare Danmark” skal danskerne dele deres bedste tips og feriesteder i Danmark. 

Kampagnen har et samlet budget på 21 millioner kroner. 

Tal fra Danmarks Statistik viser, at antallet af danskere, der holder ferie i Danmark, er steget de senere år. 

Det er med andre ord blevet mere populært at holde ferie i Danmark, men der er fortsat cirka 40 procent af danskerne, der stadig ikke holder ferie herhjemme, viser tal fra VisitDenmark. Der er med andre ord stadig et stort potentiale i markedet.

Tips til ferien
– Man hører ofte: ”Vi skal bare holde ferie i Danmark”. Den talemåde bliver der gjort op med i kampagnen. Vi vil gerne have så mange borgere i vores område til at dele deres bedste feriesteder og tips med resten af Danmark på de sociale medier og ved at sende fotos og videoer ind til en kampagnesite, fortæller Thomas Kær Mahler, Projektchef i VisitFjordlandet.

– Lokalt er vi i fuld gang med at markedsføre vores destination Fjordlandet. Faktisk har vi været i gang siden medio maj med at synliggøre og markedsføre vores destination både digitalt og i store danske dagblade – og vi kan se, at der er en rigtig stor interesse for vores område .

_ Siden medio maj har vi haft mange flere besøg på hjemmesiden. Vores markedsføring fremover kommer i højere grad til at spille sammen med den nationale kampagne, så vi udnytter den fælles synergi mellem det nationale og det lokale”.

 Kampagnen “Meget mere end bare Danmark” henvender sig til de danskere, som normalt ikke plejer at holde ferie i Danmark, og bliver opfordret til at genopdage hjemlandet og ikke tage Danmark for givet. 

Kampagnen kører på både nationalt, regionalt og lokalt plan frem til den 31. juli og igen fra den 15. august til den 15. september. Bag kampagnen står 19 danske destinationer, Brancheforeningen Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark, som i alt har samlet 10,7 millioner kroner  sammen til formålet. Erhvervsfremmebestyrelsen har yderligere bevilliget 10,3 millioner kroner. 

Man kan læse mere på: https://www.megetmereendbare.dk/

Andre artikler fra denne uge

Tak Anja!


Inge Messerschmidt, gruppeformand Dansk Folkeparti (O) På byrådsmøde i spørgetimen talte Anja Bisp Pedersen om gensidig loyalitet. En super vigtig

Læs mere »