Nye og endnu bedre tider for turismen

Nye og endnu bedre tider for turismen
VIsit Fjordlandets sekretariat. Foto: Anders Hoppe

FREDERIKSSUND OG LEJRE KOMMUNE: Destination Fjordlandet – eller i folkemunde VisitFjordlandet – har fra den 1. januar 2021 fået ansvaret for turismeudviklingen i de tre kommuner: Roskilde, Lejre og Frederikssund. 

– I folkemunde og når vi kommunikerer ud ad til, så hedder vi VisitFjordlandet – det er også det, vi hedder på vores hjemmeside, Facebook, Instagram osv. Når vi kommunikerer internt – altså til vores turismeaktører, samarbejdspartnere osv. så bruger vi Destination Fjordlandet, fordi det er det, vores forening hedder, fortæller direktør Thomas Kær Mahler.

– Vi har fået mange flere muskler at spille med, og det vil helt klart komme lokalbefolkningen til gode, at vi har samlet kræfterne ét sted. For eksempel har vi et stort ønske om at styrke cykelturismen i Fjordlandet, så det bliver nemmere og mere tilgængeligt at komme rundt på to hjul mellem oplevelserne og være turist i sit eget nærområde, fortsætter han. Derudover håber Thomas Kær Mahler også, at hjemmesiden kan inspirere folk til at tage på opdagelse i hele Fjordlandet, og måske se noget andet, end de plejer.

Guides og inspiration
Gæster som besøger Fjordlandet, kan få information, kort og turistbrochurer om området. 

Ellers er det primært på Visitfjordlandet.dk man kan finde information. 

– Her sørger vi hele tiden for at have masser af inspiration og ideer til, hvad man kan lave i Fjordlandet – også under lockdown. Lige nu har vi meget fokus på, hvad man kan lave i Fjordlandet, når nu Covid-19 har lagt en dæmper på det hele. 

– Vi har stort fokus på at fortælle om de mange naturopleveler, guides til vandreture, vinterbadning og børneaktiviteter, og har igangsat en kampagne, hvor man kan se hvilke lokale restauranter som tilbyder take-away, fortæller direktøren. 

– Vi håber, at lokalbefolkningen vil bruge vores guides som inspiration, når de ikke ved hvor de skal tage hen på tur. 

Genåbning
Pt. er man i fuld gang med at forberede en sommerkampagne, som går i luften, når det hele åbner op igen.

– Vi har en forventning om, at sommeren 2021 til en vis grad kommer til at ligne turismesæsonen 2020, hvor de fleste danskere holdt sommerferie hjemme, spår Thomas Kær Mahler. 

Andre artikler fra denne uge

Danmark Spiste Sammen


Fællesspisning af brændende kærlighed – uden rødbeder. SKIBBY: 54 deltagere havde fundet vej til Ældre Sagen Skibbys arrangement i samarbejde

Læs mere »