Medlemsmøde om den Grønne Trepart i Lejre Kommune

Medlemsmøde om den Grønne Trepart i Lejre Kommune
Den Grønne Trepartsaftale skal reducere landbrugets udledning af kvælstof, og store landbrugsarealer omlægges til skov og natur. Foto: Tomas Skov

LEJRE KOMMUNE: Folketinget vedtog i 2024 med den Grønne Trepartsaftale, at landbrugets udledning af kvælstof og CO2 skal reduceres, og store landbrugsarealer omlægges til skov og natur.

Ansvaret for omlægningen hviler først og fremmest på kommunerne. Lejre kommune har nedsat et såkaldt § 17,4 udvalg med repræsentanter for forskellige interessegrupper.

På medlemsmødet vil DN Lejres repræsentant orientere om omlægningsplanens baggrund, mål og forventede videre proces. Det sker onsdag 21. januar kl. 19.00-20.30 i Kulturhus Felix i Lejre Stationsby.

Andre artikler fra denne uge

En sjovere skolegang

Den praksisnære Juniormesterlære giver flere unge mod på uddannelse. FREDERIKSSUND KOMMUNE: De første erfaringer med juniormesterlære i Frederikssund Kommune peger

Læs mere »