DEBAT: Som patient er du absolut ikke i centrum

DEBAT: Som patient er du absolut ikke i centrum

LÆSERBREV
Af Kurt Terkelsen
Damgårdsvænget 49, 4050 Skibby

 

Jeg kan ikke få ordentlig besked om allergiske reaktioner, overfølsomhed eller forgiftning, som kan skyldes, at jeg har fået udleveret flere slags medicin samtidig?
Vores sundhedsvæsen klager over, at det koster dyrt for sygehusene, når læger venter forgæves, men omvendt er det dårlig service overfor patienterne, når man som patient forgæves henvender sig flere gange forgæves (Borger.dk), fordi jeg har fået kraftige bivirk-ninger, såsom voldsom udslet med rødme på store områder af huden, efter en ultralyd undersøgelse af blærehalskirtlen, som skulle være ganske ufarlig og i de fleste tilfælde uden ubehag?
Jeg er ærlig talt rystet over, det dårlige patientforløb, manglende diagnose og lange ventetider, mange lange kørerture på landevejen, og farer mellem Urologisk afdeling på Gentof-te og Herlev Hospitaler og  mange forskellige læger.
Til én kontrol var der en læge, der sad og talte til sin computer, medens sygeplejersken sendte mig ud, efter endnu en urinprøve, og da jeg kom tilbage sagde lægen: Hov – har du været væk, men tak for besøget.
Men der er råd til et nyt supersygehus, uden hospitalskøkkener – men flere millioner på kunst, som ikke vil gavne os patienter en døjt.
Vi må bare leve med udslæt som er meget ubehagelig, både fordi det giver kraftig kløe og kan være forvarsel om kraftige reaktioner.
Her er det absolut ingen tale om patienter i centrum, men en stigende forsømmelighed og effektivisering i det danske sundhedsvæsen, hvor tempoet i behandlingen kan være afgørende for, at patienten oplever et forsvarligt forløb.
PS: Har forgæves søgt en diagnose, på dette kløende udslet, hos Gentofte og Herlev (Urologiske afdeling) og egen læge i Skibby, men regionen/ lægerne vil ikke forstå patienternes bekymringer?

Andre artikler fra denne uge

Tak Anja!


Inge Messerschmidt, gruppeformand Dansk Folkeparti (O) På byrådsmøde i spørgetimen talte Anja Bisp Pedersen om gensidig loyalitet. En super vigtig

Læs mere »