VisitFjordlandet sætter fokus på lokale fødevarer i sensommeren

VisitFjordlandet sætter fokus på lokale fødevarer i sensommeren

FJORDLANDET: Fjordlandet er en moderne destination med rødder 1.000 år tilbage, og landskabet viser tydelige tegn på 1000 års fødevareproduktion.

I dag kan man stadig finde mange fødevareproducenter i Fjordlandet – både nytænkende og innovative fødevareproducenter såvel som producenter som producerer som dengang, med tråd i destinationens historie. I en ny sensommerkampagne sætter Fjordlandet fokus på de utallige lækre fødevarer, der produceres i området.

Fjordlandet er Københavns grønne forhave – det naturskønne område hvor grøntsagerne gror, og dyrene bor.

I uge 35-37 sætter VisitFjordlandet en kampagne i gang med temaet Smag på Fjordlandet – Høstfestival 2023, som samler de mange fødevareaktører, som har masser at tilbyde i perioden.

Ved kampagnen samles et stort univers med alle fødevareoplevelser på VisitFjordlandet hjemmeside: www.visitfjordlandet.dk/hoestfestival/.

Vær med

VisitFjordlandet opfordrer alle fødevareaktører til at være med, ved at oprette deres oplevelser på KultuNaut, hvorfra de bliver sendt direkte ind på VisitFjordlandet hjemmeside.

Oplevelserne kan være alt fra høstmarkeder, moste, honningpresning, fællesspisning, fra jord-til-bord, madoplevelser med fokus på sæsonens råvarer mv.

Jo flere oplevelser, jo stærkere bliver budskabet.

Med kampagnen ønsker VisitFjordlandet at sætte Fjordlandet på kortet som en destination, der også henvender sig til madentusiaster og madturister.

Ved spørgsmål til kampagnen, kontakt Mia på mia@visitfjordlandet.dk.

Andre artikler fra denne uge