Hvor lange skal sagsbehandlingstiderne blive i Frederikssund Kommune?

Hvor lange skal sagsbehandlingstiderne blive i Frederikssund Kommune?

Læserbrev

Af Heidi Jørgensen, Kandidat for Dansk Folkeparti

I Frederikssund Kommunes budgetforslag, som netop nu er i høring, lægges der endnu engang op til besparelser på administrationen. På papiret lyder det måske fornuftigt at skære ned her fremfor på kernevelfærden, men konsekvensen er klar: endnu længere sagsbehandlingstider. Og spørgsmålet er hvor lange kan de egentlig blive, før det i praksis lammer borgernes hverdag?

Jeg taler af bitter erfaring. Personligt har jeg ventet på svar på flere henvendelser, jeg sendte helt tilbage i april og juni og igen fulgte op på i starten af august. Jeg venter stadig. Det er ikke bare utilfredsstillende; det er dybt frustrerende som borger at stå tilbage uden svar, når man har be-hov for hjælp, rådgivning eller afklaring fra kommunen.

Besparelser på administration rammer ikke ”systemet” de rammer os borgere. For når der skæ-res i de medarbejdere, der skal behandle sagerne, betyder det længere ventetid, mere usikkerhed og færre muligheder for at planlægge sin hverdag.

Endnu engang ser vi, at det er borgerne, der står for skud. Toppen hvor de tunge ledelseslag og dyre prestigeprojekter ligger synes at gå fri, mens helt almindelige mennesker mærker konse-kvenserne på egen krop.

Derfor er mit opråb til både byråd og borgmester: begynd besparelserne fra toppen, ikke fra bunden. Vi borgere har krav på en kommune, der fungerer i praksis ikke bare på papiret.

Andre artikler fra denne uge