Den gode service findes stadig

0

Af Peter Andreasen
Bredvigvej 8 , 4050  Skibby       

”Skibby har, hvad De søger” Sådan var ordlyden på en autostreamer,, jeg husker fra min halvfjerdser barndom. For et par år siden manglede jeg henholdsvis en glas-
kolbe til min Bodum kaffekande og samtidig havde jeg fået ødelagt et glas til en udendørslampet, som jeg så også manglede. 

Jeg forhørte mig i Holbæk i en velrenommeret isenkræmmerkæde efter et glas til min Bodumkande, idet jeg kunne se, at kanden blev forhandlet på stedet. Og der stod flere af de nævnte Bodumkander opstillet på forretningens hyldesortiment.

Jeg forespurgte derfor efter en glaskolbe, men jeg blev oplyst om, at løse glaskolber skulle bestilles hjem separat. De kander, de havde opstillet, blev kun solgt samlet. 

Jeg spurgte flere gange ind til, om ikke det var muligt at sælge mig en glaskolbe og så bestille en ny hjem og erstatte med den, der var taget ud fra kassen. 

Der var en del snak frem og tilbage vedrørende dette, men bottomline var, at de Bodumkander, de havde, kun blev solgt samlet, og at separate glaskolber skulle bestilles hjem, hvilket der ikke blev lavet om på.  

Jeg forlod forretningen frustreret og med uforrettet sag.

Jeg var kort tid efter i Bjergmark Byg  i Skibby, og jeg ville der købe en ny lampet til den nævnte udendørslampe. Jeg fik hos Bjergmark  oplyst,  efter at sagen var undersøgt, at de normalt forhandlede løse lampetter, men der var desværre ikke flere hjemme. 

Men herefter skete der så det, som jeg tror, at man primært kan opleve på landet; Nemlig, at en medarbejder hos Bjergmark bevægede  sig ind i stedets udstilling, hvor et lampetglas, som det jeg efterspurgte, var udstillet, som del af en lampe. 

Lampen, der var udstillet, blev adskilt, hvilket gik svært ud over skønhedsværdien i udstillingen. Men jeg fik mit lampetglas med mig – og forlod stedet som en yderst tilfreds kunde. 

Søndags den 3. maj var jeg igen kunde hos Bjergmark. Nu manglede jeg et pistol-
greb til min Nilfisk Højtryksrenser. (Jeg havde undersøgt på nettet, at et greb kostede 160 – 200 kr. + forsendelse.)

Jeg tænke, at grebet muligt kunne fås hos Bjergmark og var derfor kørt derop. 

Jeg fik oplyst, at man desværre var gået over til i stedet for Nilfisk at forhandle Bosch, og at Nilfisk netop var udfaset af sortimentet – så langt så godt. 

Men så skete der det, at en medarbejder på stedet mente, at der muligvis stadig var nogen Nilfisk stumper tilbage ud på lageret. Medarbejderen forlod stedet og var væk i 15 – 20 minutter, hvorefter hun returnerede med et Nilfisk pistolgreb, præcis som det jeg skulle bruge. 

Grebet var ikke i emballage og havde været brugt en gang. Medarbejderen sagde: – ”Tag du det her med – du får det uden beregning”.

Jeg var målløs – tænk at der stadig findes den slags service i 2020. Stor tommel op til Bjergmark –  Jo, Jo.   ”Skibby har stadig, hvad De søger”.

Deltag i debatten
Share.

About Author