Flere gæster til Fjordlandets mange seværdigheder

0

Præsentation af skønne oplevelser skal trække flere gæster til Fjordlandet.

FREDERIKSSUND KOMMUNE: VisitFjordlandet – der er et turismemæssigt markedsføringssamarbejde mellem Frederikssund, Holbæk, Lejre og Roskilde kommuner –  har haft nationale medier som Politiken, Ugebladet Søndag og Vores Børn på en oplevelsestur, hvor de fik en smagsprøve på landskabet, livet, maden og historien i Fjordlandet. 

– Turen er en del af VisitFjordlandets strategi om at præsentere de mange gode oplevelser i Fjordlandet, så historierne kan blive fortalt bredt og dermed trække flere gæster til, fortæller projektchef Thomas Kær Mahler. 

Turen havde fokus på blandt andet Outdoor-liv og bød på både guidet cykeltur og kajaktur med Fjordlandet-Outdoor og på en stemningsfuld sejltur på fjorden med M/S Svanen. Der udover præsenterede Gershøj Kro og Herslev Bryghus nogle af de madoplevelser, som Fjordlandet byder på. 

Turen er den anden tur for medierne for at sætte fokus på Fjordlandet i 2019, og der planlægges endnu en tur i efteråret. 

Evaluering af den tilsvarende indsats i 2018 viser, at presseturene har en stor effekt. Samlet set gav indsatsen  mere end 30 artikler i såvel trykte som digitale medier som blandt andet Politiken, Isabellas, Mad&Bolig samt Femina Sverige. med en samlet annonceværdi på 1.428.351 kroner.

Deltag i debatten
Share.

About Author